Drakkejsarens Hemlighet – Del 3

DoD

Våra äventyrare, med bitarna av Drakkejsarens statyett nästan i sin hand, styrde kursen mot den övergivna ruinen österut. Men vid ankomsten möttes de av en oväntad syn: ruinen var omsluten av ett skimrande kraftfält, inuti vilket tecken på liv och rörelse kunde skymtas. I ett impulsivt ögonblick trängde Tyrran genom bubblan och försvann. För att inte förlora sin kamrat, följde resten av gruppen efter in i det okända.

Inuti bubblan upptäckte de en by fångad i en tidsloop. Varje timme attackerades byn av drakar som brände allt till aska, bara för att gruppen skulle återuppstå oskadda inuti bubblan. Detta eviga kretslopp hotade att fånga dem för alltid, om de inte fann ett sätt att bryta förbannelsen.

I ruinen av magikern Katos torn konfronterades de med en demon som erbjöd dem en överenskommelse. Men gruppen, misstänksam mot demonens motiv, valde strid framför förhandling. Genom en kombination av list, styrka och en smula tur lyckades de besegra demonen och lösgöra byn och tornet från förbannelsen. Dock återstod fortfarande mysteriet med den sista statyettdelen.

Ett rykte om ett demoniskt tempel nådde deras öron, och gruppen beslöt att utforska denna plats i jakten på den sista delen. Vid templet stötte de på en grupp flyende kultister. Ett samtal avslöjade att Utkante kanske hyser fler fiender än vänner.

Inne i templet mötte de en mängd faror: odöda varelser, en mantikora, och demoniska kultister. Efter flera strider stod de äntligen ansikte mot ansikte med den sista delen av Drakkejsarens statyett, som låg bortom en portal till en annan värld. Tyrran, i ett modigt men överilat beslut, kastade sig in i portalen. De andra, ovilliga att överge sin kamrat, följde efter.

Efter en tid av kaos och kamp i den demoniska dimensionen, återvände några av våra hjältar till sin egen värld. Men timmar gick, och Tyrran återvände inte. De stod nu inför dilemmat: vänta på sin förlorade kamrat eller fortsätta sin jakt på svaret bakom Drakkejsarens statyett.

Författare av detta inlägg:

Niclas har spelat rollspel sedan 90-talet. Som för många andra började allt med Drakar och Demoner. Nu på senare år har han påbörjat ett flertal kampanjer både som spelledare och spelare i alla möjliga slags spel.

Inte vad du letade efter? 
Kolla in våra andra artiklar och historier

Drakkejsarens Hemlighet – Del 2

Drakkejsarens Hemlighet – Del 2

Efter de mötet med Oraklet i spindelgrottan, beslutar sig Jasur och hans modiga följeslagare att bege sig norrut mot det forntida magikertornet Trolletinn. Där möter de Trollhäxan Harga, vars hem plågas av skränande harpyor på tornets tak. Genom taktik och tapperhet...

Drakkejsarens Hemlighet – Del 1

Drakkejsarens Hemlighet – Del 1

Munken Jasur, utskickad av sin urgammala orden, har satts på provet att finna det mytomspunna svärdet Um-durman, gömt i Dimmornas Dals mystiska djup. För att klara detta uppdrag har han värvat en brokig skara äventyrare, alla drivna av löften om rikedomar och ära....

THE BOYLE RECOVERY

THE BOYLE RECOVERY

The chants and yells of the protesters almost drown out the feed from the shotgun mic. Those damn signs keep breaking the sight lines of the camera feeds, too. “I’ve lost visual! Switch to the fountain camera!” Smart move holding this meeting here. Dick. Clenched...